واحد مدیریت اطلاعات سلامت (مدارک پزشکی )بیمارستان امام خمینی (ره) فریمان
مسئول واحد : فائزه اژدری – کارشناس آمار و مدارک پزشکی کارشناس واحد : مهین نوبخت کارشناس واحد : مائده بهادری متصدی بایگانی : محمد کریمی فر
خلاصه فعالیت های واحد : 1- درست کردن پرونده های خام بستری و سرپایی 2- تشکیل پرونده بستری و سرپایی و ثبت در برنامه HIS و پرینت سربرگها 3- تنظیم و مرتب کردن اوراق پرونده ها طبق استاندارد قبل از بایگانی 4- تحویل پرونده از حسابداری و ثبت در نرم افزار مدارک پزشکی 5- کنترل کمی و کیفی پرونده و رفع نقص آنها ( عودت به اشخاص و واحدهای مربوطه جهت رفع نقص و تکمیل نهایی) 6- کدگذاری بیماریها ، اقدامات جراحی و علل خارجی با استفاده از کتب ICD-10 و جلد سوم ICD9-CM 7- ثبت کامل نقایص و کدهای پرونده در نرم افزار مدارک پزشکی 8- پوشه گذاری پرونده ها و فایل در بایگانی 9- پاسخگویی به مکاتبات و نامه های مراجع قانونی و ذیصلاح (ارباب رجوعان) : بازیابی پرونده و کپی اوراق لازم و تنظیم جوابیه نامه در پاکت مهر و موم شده 10- پاسخگویی به مکاتبات اداری و آماری 11- تهیه آمار کلینیکی و پاراکلینیکی ماهانه ، سه ماهه ، شش ماهه و سالانه به صورت مقایسه ای 12- رسم جداول و نمودارهای گوناگون آماری و تهیه آمارهای درخواستی مسئولین 13-ثبت آمار در برنامه فرابر داده هاو سامانه آواب 14- ثبت اطلاعات پرونده مصدومین ترافیکی در سامانه مربوطه
|
||
راهنمای خدمات مشتریان : |
||
1- چگونگی تشکیل پرونده بستری
2- چگونگی تشکیل پرونده سرپایی 3- چگونگی پاسخ و جوابگویی مکاتبات قانونی و اداری
|
||
مکاتبات اداری
|
||
این مکاتبات شامل : 1- پاسخگویی به کلیه ارباب رجوعان مدارک پزشکی که درخواست کپی از مدارک پرونده بیمار رادارند. انواع درخواستها عبارتند از : جهت ادامه درمان بیمار – پزشکی قانونی – سازمانهای بیمه تکمیلی – بنیاد شهید و امور ایثارگران – بیمه مدرسه – استعلاجی و استراحت پزشکی و.... 2- پاسخگویی به نامه ها یی که از سوی سازمانهای دیگر ، اصل پرونده یا تصویر آن را درخواست می نمایند. ازجمله : سازمان نظام پزشکی – سازمان بیمه تامین اجتماعی – مرکز بهداشت و ... 3- ارائه پرونده به مسئولین بخشها و پزشکان بیماران در داخل بیمارستان جهت مشاهده سابقه قبلی بیمار 4- ارائه پرونده به واحدهای حسابداری و مالی جهت رفع نقصهای مالی
|
||
|